درباره برندها

درباره برند beats

 

Beats Electronics LLC که با عناوین Beats by Dr. Dre یا Beats by Dre شناخته می‌شود، یک شرکت فعال در حوزه تجهیزات صوتی است که در ایالت کالیفرنیا، Culver City واقع شده است.

این کمپانی توسط آقای Dr. Dre و مدیر یک شرکت ضبط موزیک با نام Jimmy Iovine تأسیس شد. البته بد نیست بدانید که اپل در سال ۲۰۱۴، این شرکت را به تصاحب خود درآورد.

تاریخچه برند Beats

همان طور که اشاره شد، برند بیتس در سال ۲۰۰۶ توسط دکتر دره و جیمی آیوین تأسیس شد. آقای آیوین معتقد بود که دو مشکل کلیدی در صنعت موسیقی وجود دارد:

تأثیر مافیا روی فروش موزیک‌ها
کیفیت صدای نامرغوب که توسط هدفون‌های پلاستیکی اپل تولید می‌شد.

 

آیوین به یاد می‌آورد که دکتر دره به او گفت: دزدیده شدن آثارم توسط مردم یک مشکل بزرگ برایم به حساب می‌آید. این موضوع باعث می‌شود تا حس و حال کاری که مشغول به انجام آن هستم، از بین برود.

آیوین در ابتدای کار و مراحل اولیه رشد برند بیتس به دنبال نظرات نوازندگان معروف و مشهور آن زمان مانند M.I.A، فارل ویلیامز، Wiil.i.am و گوئن استفانی بود.

بیتس در ابتدا با همکاری Monster Cable، سازنده قطعات صوتی و تصویری که در ایالات کالیفرنیا، Brisbane مستقر بود، برای تولید و توسعه اولین محصول با برند Beats شریک و Beats by Dr. Dre Studio به این ترتیب در جولای ۲۰۰۸ معرفی شد.

در سال ۲۰۱۰، شرکت HTC ۵۰.۱ درصد سهام شرکت بیتس را به ارزش ۳۰۹ میلیون دلار خریداری کرد. این موضوع باعث شد تا ارزش HTC با قرار گرفتن در کنار نام بیتس بیشتر شده و حق و حقوق استفاده از هدفون‌های Beats در کنار محصولات اچ تی سی نیز به این کمپانی تایوانی داده شد. آقای Luke Wood هم که پیش‌تر با آیوین در Interscope Records کار می‌کرد، در سال ۲۰۱۰ به شرکت بیتس پیوست و در سال ۲۰۱۴ نیز توانست سمت ریاست این کمپانی آمریکایی را از آنِ خود کند.

 

 

در سال ۲۰۱۲، بیتس از دو محصول جدید خود با نام Beats Executive و Beats Pill رونمایی کرد. آقای آیوین معتقد بود که برند Beats باید با کنترل وضعیت، بتواند رشد بیشتری را تجربه کند.

او در همین سال‌ها بود که در مصاحبه‌ای، اعلام کرد که برخی رقبا هیچ تجربه‌ای از دنیای موزیک و سیستم‌های صوتی نداشته و بدون آن که حتی در یک استودیو حضور داشته باشند، اقدام به تولید هدفون و سایر محصولات صوتی می‌کنند!

در سال ۲۰۱۲، شرکت اچ تی سی نیمی از سهام خود را به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به صاحبان این برند واگذار کرد، اما همچنان با ۲۵.۱ درصد سهم، بزرگ ترین سهام دار این کمپانی باقی ماند. در سال ۲۰۱۳ خبرگزاری‌ها اعلام کردند که صاحبان برند Beats قصد دارند تا باقی سهام شرکت را از HTC تحویل گرفته و به دنبال شریک جدیدی بگردند. اما این اتفاق آنچنان هم سخت روی نداد و در سپتامبر سال ۲۰۱۳، ۲۴.۸۴ از سهام اچ تی سی به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار به صاحبان اصلی بیتس بازگشت. کمی پیش از این اتفاق هم آقای Wood که بالاتر نامش برده شد، از سمت خود کناره گیری کرد و جای خود را به Matthew Costello مدیر ارشد اجرایی IKEA و HTC داد.

به عنوان یک اتفاق هیجان انگیز، می‌توان به راه اندازی سرویس اشتراکی Beats Music در اوایل سال ۲۰۱۴ اشاره کرد. در راستای شروع به کار این سرویس جذاب، مدیران بیتس مدعی شدند که تجربه جدیدی از استریم را به کاربران خود هدیه خواهند داد که تا آن زمان، چنین لذتی را تجربه نکرده‌اند.

اگر از جمله علاقمندان محصولات و برند اپل باشید، می‌دانید که خرید کمپانی NeXT در سال ۱۹۹۶ با قیمت ۴۲۹ میلیون دلار از جمله حرکت‌های گران قیمت کوپرتینویی‌ها در این عرصه به حساب می‌آید. اما بد نیست بدانید که خرید برند Beats به قیمت ۳ میلیارد دلار در ماه می سال ۲۰۱۴ باعث شد تا رقم یاد شده به صورت کامل از اذهان کاربران پاک شده و این رقم سرسام آور، جای آن را بگیرد. آقای تیم کوک مدیر عامل اپل به دنبال خرید برند بیتس، چنین گفت: موزیک یک بخش مهم از زندگی ما (اپل) را تشکیل داده و جای خاصی را در قلب‌مان اشغال کرده است. به همین دلیل است که ما سرمایه گذاری‌های ویژه‌ای روی بخش موزیک کرده و این تیم موفق و خلاق را نزد خود آورده‌ایم تا خلاقانه ترین آقار را تولید و پخش کنیم. پرونده خرید شرکت بیتس در اول آگوست ۲۰۱۴ بسته شد و آقای دکتر دره و آیوین به عنوان کارمندان انحصاری شرکت اپل استخدام شدند. همچنین سرویس بیتس موزیک در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ به دنبال رونمایی از سرویس اشتراکی اپل موزیک کنار گذاشته شد.

محصولات برند Beats

هدفون‌های بیتس را می‌توان محصول اصلی این برند به حساب آورد. آقای دره معتقد بود که علاقمندان به موسیقی، نمی‌توانند کل محتوای موزیک‌ها را به هدفون‌های ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر گوش دهند و به این ترتیب، با خرید هدفون‌های بیتس می‌توانند قسمت‌ّ‌هایی از موزیک‌ها که خوانندگان یا تولید کنندگان آثار موسیقایی روی آن پافشاری می‌کنند را گوش دهند. هدفون‌های این برند با تولید بیس زیاد، علاقمندان به هیپ هاپ و موسیقی پاپ را به سرعت به سمت خود جذب کرد. از جمله محصولات معروف و شناخته شده این برند، می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:

بیتس سولو پرو

بیتس سولو ۳ وایرلس

بیتس استودیو ۳ وایرلس

ایرباد پاور بیتس

ایرباد بیتس ایکس

ایرباد پاور بیتس پرو

ایرباد بیتس فلکس

بیتس استودیو بادز

ایرپاد بیتس استودیو Beats studio buds

همکاری با خودروسازان

در سال ۲۰۱۱، برند بیتس با همکاری کمپانی Chrysler LLC اقدام به طراحی و تولید تجهیزات صوتی خودروها کرد. در سال ۲۰۱۲، خودروی لاکچری کرایسر 300S به عنوان اولین همکاری این دو شرکت معرفی و روانه بازار شد. این خودرو به ۱۰ اسپیکر مجهز بود که توسط بیتس طراحی و ساخته شده بود. در حال حاضر، این برند آمریکایی با شرکت‌های دوج، کرایسلر، جیپ، فیات، فولکس واگن و SEAT در این حوزه مشغول همکاری است.

پشتیبانی از سیستم دالبی اتموس

در سال ۲۰۲۱ اپل از قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) با امکان پشتیبانی از دالبی اتموس رونمایی کرد. سرویس اپل موزیک به صورت خودکار از این تکنولوژی پشتیبانی می‌‌کند و کلیه محصولات بیتس که چیپ H1 یا W1 اپل درون آن‌ها قرار گرفته، با این سیستم سازگار خواهند بود.

1 دیدگاه در “درباره برند beats

  1. حسین شریفی نیا گفت:

    برند درجه یک 👌

دیدگاهتان را بنویسید